tisdag 2 september 2014

Ny dag, måndagens ridlektion

Hej!

Idag var en lärare sjuk och vi hade 80 minuter inställd lektion för träslöjd, sköönt...!
Nu är jag hemma och ska bara ta det lugnt, ikväll är det ju Idol. Nu sitter jag och tittar på rid Vm i Normandie, det är hoppning.

I måndags var det ridlektion och precis som förra veckan red jag Queen. Även igår gick det Jäääättebra! Linda tyckte jag skulle rida med sporrar, vilket jag bara gjort ungefär 1 gång och det var på Salma, och det gick också bra. Jag har ganska stilla skänklar och jag behövde inte vara på henne mycket, hon var ganska pigg. Galoppen tog hon direkt hela tiden!
Vi hoppade studs, och övade på att länga och korta traven på travbommar lite grann. Travbommarna gick bra och studsen också, även om jag fick ett konstigt språng då jag trodde hon skulle få in ett litet galoppsprång till vilket sjävklart ledde till att hela studsen blev misslyckad, men det kändes hemskare än det såg ut haha...Sedan lade vi in ett galoppsprång i mellan och höjde andra hindret lite, och då gick allt bara jättebra.
Jag är supernöjd med Queen!!

Kram, Annie
I somras på Klubbhoppning där jag
och Queen tog en 3plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar